+420 734 362 892
Certifikace
10.01.2019

ČAS MŮŽE ZLEPŠIT NEBO ZNIČIT VAŠE PODNIKÁNÍ

Ať už jde o přepravu na dlouhé vzdálenosti nebo konstrukci obrovských hodin vyrobených z nákladních vozidel a služeb společnosti Scania, vyžaduje se vysoká výkonnost a přesnost. A jsou to právě řidiči, kteří jsou odpovědni za to, aby se hýbala kola i ručičky na číselníku hodin.
Díky své 125-ti leté historii zná společnost Scania hodnotu času – a že přesnost může zlepšit nebo zničit podnikání jejích zákazníků. Aby to společnost Scania dokázala, přijala nejnáročnější výzvu – samotný čas. Výzvu, ve které si muselo 14 nákladních vozidel a 90 profesionálních řidičů doslova udržet přehled o každé vteřině. Na opuštěném letištní ploše uprostřed ničeho se společnost Scania pustila do vybudování obrovských hodin, které jsou celé vyrobené z nákladních vozidel se zkušenými řidiči.

Finální hodiny zabíraly 70 000 m2 a po obvodu měřily přes jeden kilometr. Mezi každou značkou vteřiny a minuty bylo 17 metrů a mezi každou hodinou 85 metrů. Vnější vozidlo druhé ručičky muselo udržovat konstantní rychlost něco pod 60 km/h, čímž ujelo 1 440 kilometrů v průběhu 24 hodin. Vnitřní nákladní vozidla minutové a hodinové ručičky se zatím musely zcela plížit celkově o méně než 100 metrů.

Školení a osobní příprava

Je známou skutečností, že řidič je jedním z nejdůležitějších faktorů co se týče úspory paliva, jako i udržování provozuschopnosti vozidla. Společnost Scania ví, jak rozvíjet schopnosti řidičů. Bez ohledu na to, jak je řidič zkušený, díky školení a osobní přípravě řidičů Scania je možné zvýšit jeho povědomí o bezpečnosti, opotřebení a dopadu na životní prostředí. A s novými flexibilními plány údržby, jsou všechna vozidla udržována přesně na základě svých konkrétních jízdních podmínek.

„EXTRÉMNÍ ZÁTĚŽ”

Před nahráváním trénovalo 90 řidičů několik dní, aby se naučili zrychlovat a zpomalovat přesnou rychlostí a zaměřit svou pozornost na levou stranu. Vnější nákladní vozidlo na každé ručičce udávalo rychlost.

Řidič Elin Engström

„Museli jsme mít neustále přehled o přesném čase a být na konkrétním místě během vteřiny. A to se neustále opakovalo. Taková jízda je extrémně náročná. Po dvou hodinách za volantem jste vyčerpaní. A pak se za jízdy změnili řidiči,” říká Elin Engström, jeden z řidičů.

Vozidla na minutové ručičce se musela pohnout každých šedesát vteřin při současném zrychlení a hladce zastavit na značce na betonové silnici. Dva řidiči v každém nákladním vozidle se měnili každých šest hodin.

„Každá posádka měla na palubě svůj oběd. I když bylo až 40 stupňů Celsia, bylo důležité omezit pitný režim, aby proběhla akce bez přerušení,” říká Per-Erik Nordström, další z nejodolnějších řidičů.

Kontrola z věže

Mozkem celé operace byla služba Péče o vozový park Scania, která využívala propojené nástroje, jako je například Scania Fleet Management. Z kontrolní věže mohli mít správci vozového parku Scania přehled o všech součástech a neustále monitorovat stav každého vozidla a řidiče. Data nám umožnila být vždy o krok napřed a předvídat jakýkoliv problém, ke kterému by mohlo dojít.


PŘÍBĚH K FILMU O HODINÁCH SPO­LEČ­NOS­TI SCANIA

„Když vyvstala myšlenka vytvořit plně funkční hodiny zkonstruovány z nákladních vozidel a celé to 24 hodin natáčet, první myšlenkou bylo, že je to vynikající nápad, který se může tisící způsoby pokazit. Hlavní myšlenkou je, že hravým způsobem zprostředkujeme zprávu o čase a provozuschopnosti, které jsou klíčovými faktory v dálkové přepravě a okázalým a inovativním způsobem představíme zcela novou nabídku společnosti Scania,” vysvětluje Karin Hallin, vedoucí projektů marketingové komunikace a jedna z lídrů projektu filmu o hodinách.

Kontrolní věže
Příprava nákladních vozidel
Výroba hodin Scania
Pod zepelínem byla namontována kamera

Složitost narůstala

Časem narůstaly praktické problémy a složitost projektu: od hledání chráněného, ale dost velkého prostoru se správnou podporou někde v Evropě, po správnou infrastrukturu na výpočty rychlosti, výměny řidičů a opotřebení pneumatik.

„Spolu s místním personálem, řidiči a personálem Scania bylo na placu po celý týden přibližně 250 lidí. Jednalo se o masivní logistické cvičení v 40-ti stupňových horkách. Pak se přístup a osobnost všech zainteresovaných stává velmi důležitým,” říká Karin.

„Myslím, že právě pozitivní postoj a skvělá spolupráce umožnili vytvořit tento dokonale synchronizovaný balet nákladních vozidel, který trval 24 hodin.”

Our partners

Tour de France banner